Herfst
21.10.2017

Het is herfst en dat was het wel vaker, maar deze herfst heb ik 20-jarigen gekust en de ene heb ik beloofd om langs te komen, maakt niet uit wanneer of hoe lang en of ik met de trein kom of ga rijden of liften, maar ik heb beloofd om langs te komen. Ik heb gevraagd of ze bij me in bed kropen omdat het koud was of ik alleen, ik heb urenlang met een kat op mijn schoot gezeten omdat dat én warm én gezellig was en ik heb extra biertjes gedronken om maar niet naar huis te hoeven, extra boeken gekocht om maar thuis te kunnen blijven, extra vertalingen aangenomen, extra veel chocola gekocht. Ik heb fantastische brieven ontvangen, heel erg leuke kaartjes ook. Ik heb een bosgroene jas gekocht, zo heet hij, bosgroen, en door het bos gewandeld wat meer oranje en geel was dan groen. Ik heb fantastisch gegeten, ik ben ziek geweest ook, heb met opengesneden uien naast m'n bed geslapen, met paracetamol en met sokken en in m'n onderbroek omdat het soms zo koud zo koud en soms zo warm zo warm was. Ik heb nog geen bloemen gekocht, wel een plant laten sterven en ik heb nog geen warme chocomel gedronken maar wel veel cappuccino. Ik heb fijne films gezien, ik heb mooie plannen gemaakt en ik mag bijna op zoek naar een nieuwe agenda en zin dat ik heb om die te vullen met plannen. Ik heb vriendinnen die niet terug smsen, vriendinnen die überhaupt niks laten horen tot ik ze een berichtje stuur, fantastische vriendinnen die feestjes voorbereiden en zorgen dat ik nachtenlang niet alleen ben en vriendinnen die geen tijd hebben, wel willen, maar druk en ik vind ze allemaal even fantastisch, maar het mag toch echt wel even

wat minder

herfst
zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Elke reactie maakt mijn dag een beetje beter. Dus, dank je.
(Mailen mag ook: heimarlou@gmail.com)