Terug bij af, maar eigenlijk helemaal niet
19.8.2016


Het ging snel, de afgelopen maanden.

Ik
snoozede vaak te lang,
nam soms gewoon een trein later,
stond nooit meer een uur voor ik weg moest naast m'n bed,
wilde 's avonds alleen maar alleen zijn,
zag bijna niemand,
kwam bijna nergens,
huilde bijna dagelijks op kantoor (op de wc)
en vond het allemaal goed maar tegelijkertijd ook helemaal niet,
dus ik
draaide de knop om,
verhuisde,
verminderde stomme contacten,
spaarde energie voor leuke dingen en leuke mensen,
ging zelfs weer op reis,
lach weer,
schrijf weer,
deel weer,
huil niet meer elke dag
en ondertussen zelfs niet meer elke week (behalve als ik Love is in the air kijk).

Maar eigenlijk ben ik terug bij af nu, want dat werk wat ik kreeg en een poosje later nog steeds had - dat heb ik over 2 weken niet meer. Mijn contract wordt niet verlengd, werd me verteld.

Oke,
zei ik en er werd gedubbelcheckt of ik het wel goed verstaan had. Ik zei nog eens oké. Want het is oké, het kan alleen maar beter worden. Het was zo moeilijk, zo zwaar, zo slopend. Ik stopte al mijn energie (en nog meer) in iets waaruit ik bijna niks terug kreeg, behalve gezeik en gezwijg en gestress. De avond voor mijn gesprek zei ik dat ik hoopte dat ze gewoon maar vertelden dat ze me niet meer willen, zodat ik de knoop niet door hoefde te hakken (en niet compleet met lege handen sta). Dat zeiden ze. Ik ging naar huis en at taart om het te vieren.

Maar nu downloadde ik de UWV-app, vroeg ik WW aan en deed ik 3+ uur over een sollicitatie en is het allemaal opeens wel heel erg echt - en eng. Maar, het kan alleen maar beter worden - toch?

10 opmerkingen:

  1. Oh dat van dat contract had ik even gemist. Kut. Maar ook wel weer goed volgens mij. X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik weet stiekem ook niet waar je het mee had moeten krijgen ;) maar inderdaad, wel goed. x

      Verwijderen
  2. Oh balen! Het klinkt als een soort rollercoaster.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat is het misschien ook wel, maar komt goed - komt goed.

      Verwijderen
  3. Moed houden en doorzetten! Goed dat je taart bent gaan eten :) Taart is belangrijk.
    Er komt wel weer iets nieuws. Initiatief nemen tot wat je graag doet. En vrienden zien. Houd je taai.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezeik, gezwijg en gestress klinkt sowieso niet goed! Kan me voorstellen dat het eng is, maar er komt vast snel iets beters op je pad.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi opgeschreven Marlou! Ook herkenbaar... Half jaar geleden werd ook bij mij contract niet verlengd van de baan die ik na lang zoeken vond... Heel naar en frustrerend (afwijzing is nooit fijn), ook al was het werk niet echt leuk en huilde ik ook vaak op de wc omdat ik me eigenlijk 'verdwaald' voelde, maar ja, vast werk heeft ook weer zijn voordelen ;) goed dat je er een positieve draai aan kunt geven!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank voor je lieve woorden Nienke, dat doet me goed :) Hopelijk heeft het zich bij jou ondertussen allemaal opgelost!

      Verwijderen

Elke reactie maakt mijn dag een beetje beter. Dus, dank je.
(Mailen mag ook: heimarlou@gmail.com)